Na osnovu člana 27. stav 1., člana 32. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“ broj: 33/03), člana 7., člana 33. stav 1., člana 34. stav 1., člana 36. Statuta Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“ br: 33/06), odnosnih odredbi Pravilnika o postupku objavljivanja konkursa i o odlučivanju o odabiru korisnika sredstava Fonda („Službene novine Federacije BiH“ broj: 74/17), Pravilnika o uslovima i načinu dodjele zajmova ili pozajmica i drugih sredstava Fonda (Službene novine Federacije BiH broj: 75/10 i 74/17), Pravilnika o dodjeli sredstava iz Revolving fonda za projekte zaštite voda i reciklaže otpada (“Službene novine Federacije BiH”, broj: 99/17), a u vezi sa Programom rada i Finansijskim planom Fonda za zaštitu okoliša Federacije BiH za 2025. godinu („Službene novine Federacije BiH“ broj: 7/25), te Odluke Upravnog odbora o raspisivanju Otvorenog javnog konkursa za dodjelu sredstava iz Revolving fonda za finansiranje projekata zaštite voda i reciklaže otpada za 2025. godinu broj: UO-01-3-23-21-1/2025 od 22.07.2025. godine Fond za zaštitu okoliša Federacije BiH raspisuje:
OTVORENI JAVNI KONKURS
za dodjelu sredstava za reciklažu otpada iz Revolving fonda za finansiranje projekata zaštite voda i reciklaže otpada za 2025. godinu – JK RFZViRO 2025
Predmet Otvorenog javnog konkursa je prikupljanje prijava za dodjelu sredstava iz Revolving fonda putem zajma za projekte reciklaže otpada.
Otvoreni Javni konkurs je oblik konkursne procedure koji je otvoren do utroška finansijskih sredstava utvrđenih konkursom ili do donošenja Odluke Fonda o zatvaranju istog. Pristigle prijave se evaluiraju u kontinuitetu, po njihovom primitku.
Ukupan raspoloživi budžet za ovaj Javni konkurs je 500.000,00 KM.
Sredstva iz Revolving fonda se dodjeljuju pod sljedećim uslovima:
U svrhu plasmana sredstava iz Revolving fonda, Fond je zaključio ugovor sa Union bankom d.d. Sarajevo za pružanje komisionih usluga. U slučaju dodjele sredstava, korisnik sa Bankom sklapa ugovor o zajmu.
U slučaju odobrenja sredstava korisnik ima pravo raspolaganja istim prema fazama ulaganja i po ispostavljenim situacijama odobrenim od strane Fonda.
Korisnik se na ovaj Javni konkurs može javiti sa više projekata, s tim da je maksimalna zaduženost, u bilo kojem trenutku, po korisniku, uključujući sve finansirane projekte iz Revolving fonda do 500.000,00 KM. Jednim projektom se smatra jedan objekat/proces/sistem.
Pravo na podnošenje prijava na Otvoreni javni konkurs imaju pravne osobe i to privredna društva, općine, gradovi, kantonalne uprave i komunalna preduzeća.
Korisnici sredstava ne mogu biti pravna lica:
Kvalifikovani projekti reciklaže otpada iz Revolving fonda su:
Kvalifikovani projekti reciklaže otpada moraju ispunjavati najmanje jedan od uvjeta:
Projekti koji nisu u skladu s navedenim aktivnostima neće biti razmatrani.
Predmet prijave na ovaj Konkurs ne mogu biti objekti/procesi/sistemi:
Dokumentacija koja se dostavlja po ovom Javnom konkursu sastoji se iz obavezne i dodatne obavezne dokumentacije za Fond i obavezne dokumentacije za Banku, i to:
Datum izdavanja ne smije biti stariji od 3 mjeseca od dana objave ovog konkursa – dostavlja se original ili kopija originala ovjerena u općini ili kod notara. Za jedinice lokalne samouprave (općine i gradove) nije potrebno nadovjeravati kod notara ili u općini;
Sredstvo osiguranja je bankovna garancija za sve korisnike;
Datum izdavanja uvjerenja ne smije biti stariji od 3 mjeseca od dana objave ovog konkursa – dostavlja se original ili kopija originala ovjerena u općini ili kod notara.
Datum izdavanja uvjerenja ne smije biti stariji od 3 mjeseca od dana objave ovog konkursa – dostavljaju se originali ili kopije originala ovjerene u općini ili kod notara. Za jedinice lokalne samouprave (općine i gradove) nije potrebno nadovjeravati kod notara ili u općini.
Napomena*:
Finansijski i tehnički pokazatelji obrađeni kroz projekt/studiju izvodljivosti moraju biti detaljni kako bi odgovorili na sva pitanja koja komisija mora da razmatra, tj. Prema Prilogu Pravilnika o dodjeli sredstava iz revolving fonda za projekte zaštite voda i reciklaže otpada – Metodologija evaluacije (minimalni uvjeti i evaluacioni kriteriji).
Finansijski i tehnički pokazatelji obrađeni kroz projekt/studiju izvodljivosti, odnosno navedeni u Zahtjevu za finansiranje, moraju se isključivo odnositi na mjeru/set mjera koje su predmet investicije za koju se aplicira putem ovog konkursa.
Korisnici mogu dostaviti i ostale dodatne dokumente koji mogu pružiti dodatne informacije o projektu.
Prijave koje ne budu sadržavale kompletnu obaveznu i dodatnu obaveznu dokumentaciju neće se razmatrati.
Pravna lica:
Dokumentacija pod rednim brojevima 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 i 10 treba biti ovjerena kopija ne starija od 30 dana od dana podnošenja prijave.
Dokumentaciju pod rednim brojevima 11, 12 i 13, ovjerenu i potpisanu od strane ovlaštenog lica aplikanta, treba obezbjediti sa:
Dokumentacija tražena pod rednim brojem 16 dostavlja se isključivo u originalu.
Vrednovanje i rangiranje prijava pristiglih na Javni konkurs vršit će posebne Komisije koje imenuje direktor Fonda.
Pristigle prijave se ocjenjuju kontinuirano, po prispjeću, do utroška finansijskih sredstava predviđenih Javnim konkursom.
Da bi se korisniku odobrila sredstva iz Revolving fonda po ovom Javnom konkursu, potrebno je da:
Navedeni uslovi su potrebni i dovoljni za odobrenje sredstava po ovom Javnom konkursu.
Ispunjenost formalno-pravnih uslova dostavljenih prijava utvrđuje Komisija za analizu ispunjenosti formalno-pravnih uslova iz Javnog konkursa, koja je dužna otvoriti pristigle prijave, te utvrditi da li se odnose na predmet Javnog konkursa, da li su podnesene od strane korisnika sredstava na kojeg se Javni konkurs odnosi, te da li je dostavljena obavezna dokumentacija za Fond tražena Javnim konkursom.
Samo prijave koje su ispunile formalno-pravne uslove Javnog konkursa dalje se vrednuju od strane Komisije za stručnu ocjenu prijava.
Prva faza ocjene prijava koju provodi Komisija za stručnu ocjenu podrazumijeva pregled ispunjenosti „minimalnih uslova za finansiranje“.
Da bi „minimalni uslovi za finansiranje“ bili zadovoljeni potrebno je da:
1. Projekat zadovoljava kvalifikacione zahtjeve u ovisnosti od tipa projekta (navedene u tekstu konkursa-poglavlje III),
2. Visina investicije je u okvirima koji su predviđeni konkursnim uslovima,
3. Interna stopa prinosa (IRR) projekta je minimalno 5% (IRR≥5%).
5. Diskontovani period povrata investicije (do + 50% od projektom prijavljenog perioda povrata sredstava u godinama).
6. Neto sadašnja vrijednost projekta (NPV) kojim se aplicira ≥0.
7. Dostavljena je sva dodatna obavezna dokumentacija zahtjevana konkursom.
Prijave koje nisu ispunile „minimalne uslove za finansiranje“ neće se dalje razmatrati ni stručno bodovati.
Ocjena boniteta korisnika obavlja se u saradnji sa Bankom koja cijeni kreditnu sposobnost korisnika, po osnovu dostavljene obavezne dokumentacije za Banku. Negativno mišljenje Banke o bonitetu korisnika je ujedno i eliminatorni kriterij u procesu evaluacije.
Stručno bodovanje prijava koje su zadovoljile formalno pravne i minimalne uvjete, te dobile pozitivnu ocjenu o bonitetu, vrši se na osnovu sljedećih kriterija i podkriterija:
Za podkriterije iz Pravilnika o dodjeli sredstava iz Revolving fonda za projekte zaštite voda i reciklaže otpada, po kojima se ne vrši evaluacija projekata po ovom Javnom konkursu, svim projektma će se dodjeliti 60% maksimalne ocjene tih podkriterija.
Po okončanju procedura vrednovanja projekata, Komisije sačinjavaju izvještaje o rezultatima vrednovanja, te iste dostavljaju direktoru Fonda.
Upravni odbor Fonda donosi Odluku o odobrenju sredstava iz Revolving fonda u roku od 15 dana od dana dostavljanja prijedlog direktora. Fond će, o Odluci Upravnog odbora, obavijestiti sve podnosioce zahtjeva uz ostavljanje roka od 5 dana od prijema obavijesti za eventualne prigovore.
Nakon donošenja Odluke o odobrenju sredstava korisnik zaključuje Ugovor o zajmu sa Bankom za realizaciju predloženog projekta.
Prijava za učestvovanje na Javnom konkursu sa kompletnom dokumentacijom mora biti izrađena na način da čini cjelinu u zatvorenoj neprovidnoj koverti, a dostavlja se lično ili putem pošte na adresu:
Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine
Hamdije Čemerlića 39a
71 000 Sarajevo
Umjesto adrese, na koverti zalijepiti popunjenu naljepnicu za kovertu koja se nalazi na web stranici Fonda.
Prijava se sastoji iz dokumentacije za Fond i dokumentacije za Banku, koje je potrebno odvojeno uvezati, a dostavljaju se u zajedničkoj koverti.
Dokumentaciju za Fond čine kompletna obavezna i dodatna obavezna dokumentacija, a dostavlja se u štampanoj formi, uvezana tvrdim povezom (ukoričena dokumentacija) ili jemstvenikom.
Dijelovi dodatne obavezne dokumentacije, kao što su projekti, studije izvodljivosti, tehno-ekonomske analize se ne uvezuju sa ostalom dokumentacijom za Fond.
Dokumentacija za Fond dostavlja se u originalu i jednoj kopiji, izuzev projekata, studija izvodljivosti, tehno-ekonomskih analiza, koji se dostavljaju u jednom primjerku uz original dokumentacije, a uz kopiju dokumentacije dostavlja se u elektronskoj formi. Kopija se dostavlja zajedno s originalom sa jasnom naznakom „original“ i „kopija“. U slučaju razlika između originala i kopije, vjerodostojan je original.
Dokumentacija za Banku dostavlja se u jednom primjerku.
U koverti može biti samo jedan projekat. Ukoliko jedna koverta sadrži više projekata, prijava se odbacuje.
Prijave po Otvorenom javnom konkursu se dostavljaju kontinuirano od momenta objave Konkursa pa do utroška sredstava.
Fond će, putem svoje web stranice, blagovremeno izvjestiti o utrošku sredstava i zatvaranju Javnog konkursa. Prijave koje su podnesene nakon utroška sredstava/zatvaranja konkursa, Fond neće uzeti u razmatranje.
Dokumenti koji se šalju na Javni konkurs, ne vraćaju se podnosiocu prijave.
Fond ne snosi nikakve troškove nastale pripremom, sačinjavanjem i dostavljanjem prijava, te podnosioc prijave nema prava na naknadu bilo kakvih troškova po osnovu učešća na ovom Javnom konkursu.
Sve dodatne informacije vezane za Javni konkurs, mogu se dobiti putem e-mail-a: info@fzofbih.org.ba za dokumentaciju koja se odnosi na evaluaciju od strane Fonda.
Sve dodatne informacije vezane za Javni konkurs, mogu se dobiti svakim radnim danom putem e-mail-a: komisioni.krediti@unionbank.ba za dokumentaciju koja se odnosi na evaluaciju od strane Union Banke.
Direktor
________________________
Slađan Bevanda