Na osnovu člana 27. stav 1., člana 32. stav 1. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“ broj: 33/03), člana 7., člana 33. stav 1., člana 34. stav 1., člana 36. Statuta Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“ br: 33/06), člana 2. i 5. Pravilnika o postupku objavljivanja konkursa i o odlučivanju o odabiru korisnika sredstava Fonda („Službene novine Federacije BiH“ broj: 73/10, 17/15), Pravilnika o uslovima i načinu dodjele zajmova ili pozajmica i drugih sredstava Fonda („Službene novine FBiH“ broj: 75/10), Pravilnika o kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za finansiranje projekata energijske efikasnosti sredstvima iz Revolving fonda („Službene novine FBiH“ broj: 91/15), te Ugovora o finansijskim uslugama i posredovanju pri dodjeli finansijskih sredstava iz Revolving fonda sa Union bankom, broj: 01-09-5-69-761/2016 od 22.03.2016. godine i Aneksa Ugovora broj: 16702/16 od 27.7.2016. godine, a u vezi sa Programom rada i Finansijskim planom Fonda za zaštitu okoliša FBiH za 2016. godinu („Službene novine FBiH“ broj: 14/16) i Odlukom Upravnog odbora o raspisivanju Javnog konkursa za korištenje sredstava iz Revolving fonda Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine za 2016. godinu broj: UO-01-3-2-2-3/2016. od 27.07.2016. godine, Fond za zaštitu okoliša Federacije BiH r a s p i s u j e:
JAVNI KONKURS
za dodjelu sredstava iz Revolving fonda za finansiranje projekata
energijske efikasnosti za 2016. godinu – JP RFEE 2016
Predmet Javnog konkursa je prikupljanje prijava za dodjelu sredstava Revolving fonda putem zajma za projekte energijske efikasnosti i obnovljivih izvora energije kao mjera energijske efikasnosti.
Ukupan raspoloživi budžet za ovaj Javni konkurs je 2.000.000,00 KM.
Sredstva iz Revolving fonda se dodjeljuju pod sljedećim uslovima:
U slučaju odobrenja sredstava, Klijent ima pravo raspolaganja istim na sljedeći način:
Aktivnosti koje mogu biti predmet finansiranja sredstvima Revolving fonda su:
LOT 1. Projekti primjene mjera energijske efikasnosti u nestambenim (javnim) objektima – raspoloživi budžet: 500.000,00 KM
Projekti u ovoj oblasti odnose se na projekte povećanja energijske efikasnosti u postojećim javnim nestambenim objektima u vlasništvu ili s pravom raspolaganja jedinica lokalne (općinske), kantonalne i federalne uprave (upravni i administrativni objekti, škole, vrtići, bolnice, domovi za nezbrinutu djecu i ostale javne ustanove).
Predmet prijave na ovaj konkurs ne mogubiti objekti koji su namijenjeni za dalju prodaju ili iznajmljivanje.
Kvalifikovani projekti energijske efikasnosti su projekti rekonstrukcije, renovacije ili opremanja, sa ciljem investiranja u stalna sredstva, projektovani da smanje potrošnju energije (uz zadržavanje istog ili poboljšanje postojećeg komfora) ili doprinesu povećanju korištenja obnovljivih izvora energije kao mjera energijske efikasnosti.
Projekti koji će se uzeti u razmatranje uključuju jednu ili više od dole navedenih mjera:
Minimalni iznos sredstava po projektu je 25.000,00 KM. Maksimalni iznos sredstava po projektu je 150.000,000 KM.
Napomena:
Ovaj Lot se ne odnosi na građenje novih javnih nestambenih objekata, te takvi Zahtjevi neće biti razmatrani.
Pod pojmom „Postojeći objekti“ se smatraju objekti izgrađeni u skladu sa važećim zakonskim propisima koji uređuju tu oblast na nivou Federacije i/ili kantona, te za koje je izdata upotrebna dozvola.
Objekti za koje nije riješen imovinsko-pravni status ne mogu biti predmet prijave.
Objekti pod kulturno-istorijskom zaštitom nisu predmet ovog konkursa.
Monitoring ostvarenih efekata u javnom sektoru će se paralelno vršiti i kroz EMIS platformu. S tim u vezi, svi krajnji korisnici iz javnog sektora moraju biti prijavljeni i evidantirani u EMIS bazi najdalje do podnošenja prvog izvještaja o ostvarenim uštedama.
LOT 2.Projekti primjene mjera energijske efikasnosti i obnovljivih izvora energije kao mjere energijske efikasnosti u nestambenim (privrednim) objektima –raspoloživi budžet: 750.000,00 KM
Ovaj Lot podrazumijeva ulaganja sredstava Revolving fonda u projekte energijske efikasnosti i obnovljivih izvora energije kao mjere energijske efikasnosti u postojećim privrednim objektima koji su namijenjeni za obavljanje proizvodne djelatnosti (npr. proizvodne hale u industrijskoj proizvodnji, proizvodne radionice, skladišta i sl.).
Predmet prijave na ovaj konkurs ne mogu biti objekti koji su namijenjeni za dalju prodaju.
Kvalifikovani projekti energijske efikasnosti su projekti rekonstrukcije, renovacije ili opremanja, sa ciljem investiranja u stalna sredstva, projektovani da smanje potrošnju energije (uz zadržavanje istog ili poboljšanje postojećeg komfora) ili doprinesu povećanju korištenja obnovljivih izvora energije kao mjere energijske efikasnosti.
Projekti koji će se uzeti u razmatranje uključuju jednu ili više od dole navedenih mjera:
Minimalni iznos sredstava po projektu je 25.000,00 KM. Maksimalni iznos sredstava po projektu je 200.000,000 KM.
Napomena:
Ovaj Lot se ne odnosi na građenje novih privrednih objekata, te takvi zahtjevi neće biti razmatrani.
Pod pojmom „Postojeći objekti“ se smatraju objekti izgrađeni u skladu sa važećim zakonskim propisima koji uređuju tu oblast na nivou Federacije i/ili kantona te za koje je izdata upotrebna dozvola.
Objekti za koje nije riješen imovinsko-pravni status ne mogu biti predmet prijave.
LOT 3. Projekti energijske efikasnosti u industrijskim procesima –raspoloživi budžet: 750.000,00 KM
Ovim Lotom se planira korištenje sredstava Revolving fonda za povećanje energijske efikasnosti u industrijskim procesima, i to za:
Minimalni iznos sredstava po projektu je 25.000,00 KM. Maksimalni iznos sredstava po projektu je 200.000,000 KM.
Napomena:
„Industrijski procesi“ predstavljaju ukupne procese koji se odvijaju u industrijskim pogonima, a imaju za cilj stvaranje nove vrijednosti kroz primjenu odgovarajućih tehnologija.
Ovaj Lot se ne odnosi na izgradnju novih postrojenja i uspostavljanje novih proizvodnih linija, te takvi Zahtjevi neće biti razmatrani.
Pravo na podnošenja Zahtjeva na Javni konkurs imaju pravne osobe registrovane kod suda ili organa uprave i to:
LOT 1.:organi i tijela federalne uprave, kantoni/županije, jedinice lokalne samouprave (gradovi i općine), javne ustanove (u državnom vlasništvu), a koje imaju vlastiti budžet;
LOT 2.:privredna društva. Privredna društva mogu se prijaviti samo ukoliko se radi o projektu isključivo za vlastite potrebe;
LOT 3.:privredna društva. Privredna društva mogu se prijaviti samo ukoliko se radi o projektu isključivo za vlastite potrebe.
Klijent je podnosilac Zahtjeva za dodjelu sredstava iz Revolving fonda, a koji može biti i korisnik sredstava ili podnosilac zahtjeva u ime korisnika sredstava.
Korisnici sredstava iz Revolving fonda mogu biti pravne osobe i to: privredna društva, općine, gradovi, organi i tijela federalne uprave, javne ustanove i ostali budžetski korisnici (u daljem tekstu: klijent/korisnik), koji moraju ispunjavati sljedeće uslove:
Pod vlastitim sredstvima, podrazumijevaju se novčana sredstva klijenta/korisnika, kreditna i sredstva drugih finansijskih institucija uložena za pripremu/realizaciju predloženog projekta.
U navedeni iznos, kao vlastito učešće, priznavat će se aktivnosti:
Pripremne aktivnosti:
Realizacije projekta:
Visina vlastitog učešća mora biti minimalno 10% od ukupne vrijednosti predloženog projekta.
Kvalifikovani projekti energijske efikasnosti moraju ispunjavati najmanje jedan od dole definisanih minimalnih uslova:
a) Koeficijent uštede energije jednak ili veći od 20% od ukupne investicije projekta, za investicije u komercijalnu energetsku efikasnost, mjeren na godišnjoj osnovi u vremenu trajanja otplate zajma;
b) Smanjenje emisije plinova koji uzrokuju efekt staklene bašte (GHG) za najmanje 20% na godišnjem nivou;
c) Minimalna ušteda električne energije (izražena u relativnoj vrijednosti, tj. postotku).
Sredstva iz Javnog konkursa po navedenim lotovima dodjeljuju se na temelju Zahtjeva za finansiranje projekta energijske efikasnosti iz sredstava revolving fonda (u daljem tekstu Zahtjev) i kompletne obavezne dokumentacije.
Zahtjev i obrasci finansijskog i dinamičkog pregleda projekta moraju biti popunjeni na računaru, na obrascima koji su dostupni na službenoj web stranici Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine: www.fzofbih.org.ba .
Zahtjev, obrasci finansijskog i dinamičkog pregleda projekta i obavezna dokumentacija, trebaju biti dostavljeni prema redoslijedu koji je dat u Zahtjevu i poslani u koverti.
Klijenti/korisnici sredstava dostavljaju cjelokupnu osnovnu obaveznu dokumentaciju numerisanu, ovjerenu, parafiranu i potpisanu od strane ovlaštene osobe, uvezanu, u štampanoj formi i to u jednom originalu i jednoj kopiji.
Uz osnovnu obaveznu dokumentaciju je potrebno dostaviti i popisnu listu dostavljene dokumentacije, taksativno navedene i sa rednim brojem dostavljenog dokumenta, brojem stranica i nazivom dokumenta, pri čemu jedan dokument koji predstavlja jednu cjelinu, na popisnoj listi nosi jedan broj bez obzira na broj stranica tog dokumenta.
Na koverti, umjesto adrese, zalijepiti popunjenu naljepnicu za kovertu koja se nalazi na web stranici Fonda.
Dodatnu obaveznu dokumentaciju dostaviti u jednom primjerku u odvojenoj koverti.
1.Popunjen Zahtjev za prijavu projekta na Javni konkurs, numerisan, ovjeren i parafiran i potpisan;
2.Popunjen obrazac finansijskog pregleda projekta, numerisan, ovjeren, parafiran i potpisan;
3.Popunjen obrazac dinamičkog pregleda projekta, numerisan, ovjeren, parafiran i potpisan;
4.Ovjerenu izjavu o namjenskom trošenju sredstava;
5.Ovjerenu izjavu o visini sredstava s kojima Klijent učestvuje u realizaciji projekta (za LOT 2 i 3); za Klijente iz LOT 1 potrebno je dostaviti Izjavu o osiguranju vlastitih sredstava za provođenje projekta sa naznakom odgovarajuće stavke u budžetu/finansijskom planu ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe, odnosno Izjavu, ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe Klijenta, da će vlastita sredstva za provođenje projekta osigurati rebalansom budžeta/finansijskim planom ukoliko ista nisu bila planirana, (ukoliko je Klijent ranije obezbijedio vlastito učešće od minimalno 10% i isto dokazao Izjava se ne podnosi);
6.Dokaz o registraciji kod nadležnog suda:
i to za pravna lica, izuzev jedinica lokalne samouprave) ili kod nadležnog organa, u zavisnosti gdje je subjekt registrovan;
7.Uvjerenje o poreskoj registraciji, i to:
8.Ovjerena izjava da će klijent/korisnik pribavljanje usluga/roba/radova izvršiti u skladu sa ZJN (ovu izjavu dostavljaju klijenti/korisnici koji su obavezni primjenjivati ZJN. U slučaju da se radi o pravnom licu koje nije obavezno primjenivati ZJN, dostavlja se Izjava o istom)
9.Ovjerenu izjavu klijenta/korisnika da je spreman obezbjediti instrument osiguranja u skladu sa zaključenim ugovorom s Bankom;
10.Uvjerenje da nije pod stečajem ili pred likvidacijom, ili je ušao u određen aranžman s povjeriocem, ili je obustavio ili ograničio poslovne aktivnosti, ili je u analognoj situaciji koja proističe iz sličnog postupka u skladu sa relevantnim zakonima i propisima u FBiH– odnosi se na privredne subjekte;
11.Uvjerenje da nije predmet postupka za proglašenje stečaja, za izdavanje naloga za prisilnu likvidaciju ili postizanje sporazuma/aranžmana s povjeriocima, ili bilo kojeg sličnog postupka u skladu sa relevantnim zakonima i propisima u FBiH – odnosi se na privredne subjekte;
12.Uvjerenja o izmirenim poreskim obavezama – Poreske uprave i Uprave za indirektno oporezivanje ne starije od tri mjesecaod datuma objave Javnog konkursa. Ukoliko postoji poseban dokument o reprogramiranju otplate duga, isti je neophodno dostaviti,
13.Ovjeren set finasijskih izvještaja za prethodne tri godine – Zvanični finansijski izvještaji za posljednje tri godine (podrazumijeva godišnje i polugodišnje finansijske izvještaje – ukoliko je društvo obavezno vršiti prijavu polugodišnjih izvještaja); ukoliko je društvo osnovano u periodu koji je kraći od tri godine, potrebno je dostaviti finansijske izvještaje za cjelokupni period poslovanja.
Dokumentacija pod rednim brojevima: 6., 7., 10., 11., 12. i 13. mora biti original ili ovjerena kopija ne starija od 30 dana od datuma objave Javnog konkursa.
Osnovna obavezna dokumentacija je uslov učešća i Zahtjevi koji ne budu sadržavali istu neće se razmatrati.
B. Dodatna obavezna dokumentacija
► za sve Lot-ove:
A. Dokumenti za Banku
1. Statut i odluka/akt o osnivanju;
2. Obavještenje nadležnog zavoda za statistiku o razvrstavanju prema djelatnosti;
3. Identifikacioni dokument osnivača;
4. Lične karte i CIPS potvrde o prebivalištu lica ovlaštenih za zastupanje;
5. Analitički bruto bilans;
6. Pregled potraživanja od kupaca;
7. Pregled obaveza prema dobavljačima;
8. Posljedni Revizorski izvještaj;
9. Dodatna dokumentacija za klijente za LOT 1:
a) Finansijski izvještaji za prethodne tri godine (Bilans stanja, Račun prihoda i rashoda, Godišnji izvještaj o izvršenju budžeta, Odluka o usvajanju izvršenja budžeta)
b) Budžet za tekuću godinu
c) Zakon o izvršenju budžeta za tekuću godinu
d) Izvještaj o izvršenju budžeta za tekuću godinu
e) Posljednji dokument okvirnog budžeta
f) Pregled zaduženja (krediti,kamate, garancije) sa dospjećem obaveza za servisiranje duga po godinama
10. Ostala dokumentacija u skladu sa zahtjevima Banke i/ili Fonda, kao i dokumenti za koje klijent smatra da su interesantni za Banku
Napomena:
11. Dokumentacija na obrascima Banke (preuzeti sa web stranice Union banke d.d. Sarajevo: www.unionbank.ba):
Napomena: Dostavlja se isključivo original dokumentacija.
► po LOT-ovima:
LOT 1:
LOT 2:
LOT 3:
Napomena: * ukoliko je bilo parcijalnog izvođenja mjera povećanja energijske efikasnosti, traženi detaljni energetski pregled je potrebno novelirati.
Kompletnost dodatne obavezne dokumentacije će utvrditi Komisija za stručni pregled zahtjeva, te ukoliko se ustanovi da klijent/korisnik nije priložio dodatnu obaveznu dokumentaciju, njegov zahtjev neće se uzeti u razmatranje i neće se stručno bodovati.
Klijent/korisnik se obavezuje poštovati rokove definirane Izmjenama Pravilnika o postupku objavljivanja konkursa i o odlučivanju o odabiru korisnika sredstava Fonda („Službene novine Federacije BiH“ broj: 17/15), tj. da će u roku od 6 mjeseci od dana prijema obavijesti o odobravanju sredstava obezbijediti svu potrebnu dokumentaciju za zaključenje ugovora.
Klijenti mogu dostaviti i ostale dodatne dokumente koji mogu pružiti dodatne informacije o projektu.
Vrednovanje i rangiranje projekata pristiglih na Javni konkurs, vršit će posebna Komisija koju imenuje direktor Fonda, a sve u skladu sa Pravilnikom o kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za finansiranje projekata energijske efikasnosti sredstvima Revolving fonda (Službene novine FBiH, broj: 91/15).
Procedura vrednovanja projekata se obavlja u saradnji sa Bankom komisionarom koja cijeni kreditnu sposbnost Klijenta. Negativno mišljenje Banke o klijentu je ujedno i eliminatorni kriterij u procesu evaluacije.
Proces vrednovanja je detaljnije opisan u Smjernicama za korisnike sredstava Revolving fonda za projekte energijske efikasnosti uspostavljenom u Fondu za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine.
Vrednovanje zahtjeva temeljit će se na ocjeni finansijskih, tehničkih i socijalno-ekoloških kriterija i njihovih podkriterija.
FINANSIJSKI KRITERIJ:
TEHNIČKI KRITERIJ:
SOCIJALNO-EKOLOŠKI KRITERIJI:
Za podkriterije iz Pravilnika o kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za finansiranje projekata energijske efikasnosti sredstvima Revolving fonda (Službene novine FBiH, broj: 91/15) koji ne ulaze u evaluaciju zahtjeva, omogućit će se svim podnosiocima zahtjeva linearno dodjeljivanje 60% ocjene podkriterija a koji će se „vidjeti“ u konačnom zbiru po datom kriteriju.
Komisija razmatra projekte primljene na bazi Javnog konkursa, cijeni ispunjenost uslova i kriterija za odobravanje istih, sačinjava izvještaj s rang listom projekata i obrazloženom ocjenom i mišljenjem te isti dostavlja na prijedlog direktoru Fonda.
Rang lista za dodjelu sredstava utvrđuje se s obzirom na broj ostvarenih bodova.
Na prijedlog direktora, Upravni odbor Fonda donosi Odluku o odobravanju sredstava iz Revolving fonda. Rezultati Javnog konkursa biti će objavljeni na službenoj web stranici Fonda www.fzofbih.org.ba, u roku od 15 dana od dana donošenja Odluke.
Obrasci za prijavu po ovom Javnom konkursu , Smjernice za korisnike sredstava Fonda za zaštitu okoliša FbiH kao i ostali obrasci, mogu se preuzeti na službenoj web stranici Fonda za zaštitu okoliša FBiH: www.fzofbih.org.ba .
Prijava za učestvovanje s obaveznom dokumentacijom, dostavlja se lično ili putem pošte na adresu: Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine, ul.Hamdije Čemerlića 39a,71 000 Sarajevo.
Prijava se dostavlja u zatvorenim neprovidnim kovertama sa naznakom:
„NE OTVARAJ – PRIJAVA NA JAVNI KONKURS
za dodjelu sredstava iz Revolving fonda za finansiranje projekata energijske
efikasnosti za 2016. godinu – JP RFEE 2016 – LOT BR. _________“.
Uz prijavu, u koverti, po ovom Javnom konkursu neophodno je dostaviti popratni akt sa prilogom „Obrazac pokazatelja projekta“.
Rok za podnošenje prijava je 60 kalendarskih dana uključujući i dan objave Javnog konkursa u „Službenim novinama Federacije BiH“.
Zahtjevi s nepotpunom dokumentacijom ili podneseni nakon roka, neće se razmatrati.
Važne napomene:
Klijent na jedan LOT može konkurisati samo jednim projektom.Ukoliko Klijent na jedan LOT prijavi više projekata svi prijavljeni projekti će biti odbačeni. Jednim projektom se smatra jedan objekat/proces.
U koverti može biti samo jedan projekat. Ukoliko jedna koverta sadrži više projekata, zahtjev se odbacuje.
Korisnici kredita ne mogu biti klijenti:
Klijenti podnose dokumentaciju na sljedeći način:
Navedena dokumentacija se dostavlja uvezana (osim detaljnog energetskog audita) u posebnoj koverti, a sve za potrebe evaluacije od strane Fonda.
Osnovna obavezna dokumentacija:
Dodatna obavezna dokumentacija:
Navedena dokumentacija se dostavlja uvezana u posebnoj koverti, a sve za potrebe evaluacije od strane Banke.
Osnovna obavezna dokumentacija:
– Dokumenti pod rednim brojem od 6 do 13 – original ili ovjerena kopija.
Dodatna obavezna dokumentacija:
– Dokumenti pod rednim brojem od 1 do 11.
Da bi podnosioc zahtjeva ušao u konkurenciju za odabir na Javnom konkursu, mora ispuniti formalno-pravne uslove iz ovog Javnog konkursa – odnosno dostaviti kompletnu osnovnu obaveznu dokumentaciju.
Dokumenti koji se šalju na Javni konkurs, ne vraćaju se podnosiocu zahtjeva.
Neadekvatno popunjene prijave i nekompletni zahtjevi se neće razmatrati.
Fond ne snosi nikakve troškove nastale sačinjavanjem i predajom zahtjeva, i podnosioc zahtjeva nema prava na naknadu bilo kakvih troškova po osnovu učešća na ovom javnom konkursu.
Sve dodatne informacije vezane za Javni konkurs, mogu se dobiti svakim radnim danom od 10:00 – 14:00h putem kontakt telefona: +387 (0)33 723 680 ili putem e-maila: info@fzofbih.org.ba za dokumentaciju koja se odnosi na evaluaciju od strane Fonda.
Sve dodatne informacije vezane za Javni konkurs, mogu se dobiti svakim radnim danom putem e-maila: komisioni.krediti@unionbank.ba za dokumentaciju koja se odnosi na evaluaciju od strane Union Banke.
Direktor
Dr.sci.oec. Fuad Čibukčić
Tekst Javnog konkursa
Smjernice za korisnike iz sredstava Revolving fonda za projekte EE
Zahtjev za finansiranje projekta EE iz sredstava Revolving fonda
Obrazac za finansijski pregled projekta
Obrazac za dinamički pregled projekta
Obrazac pokazatelja projekta
Naljepnica za kovertu
Javni konkurs je objavljen 03.8.2016. godine u “Službenim novinama FBiH” (broj: 60/16).