11. Novembra 2012.

Prezentacija radova učenika osnovnih i srednjih škola i proglašenje pobjednika konkursa “Kruženje vode u prirodi”

U srijedu, 07.11.2012. godine u Elektrotehničkoj školi za energetiku u Sarajevu predstavljene su makete, radovi učenika iz 80 škola sa područja Federacije Bosne i Hercegovine koji su učestvovali na konkursu u sklopu Projekta jačanja javne svijesti o značaju zaštite voda

Konkurs na temu “Kruženje vode u prirodi namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola FBiH, raspisala je Agencija McCann Erickson iz Sarajeva, a isti je u sklopu kampanje edukativno-informativnog karaktera “Voda vrijedi da se štedi” realizovan uz finansijsku podršku Fonda za zaštitu okoliša FBiH. Stručni žiri je od ukupno 80 pristiglih radova jednoglasno donio odluku da se 4 rada proglase najuspješnijim te da se sljedećim autorima (školama) maketa, koje tematski u potpunosti odgovaraju nazivu i tehnički zadovoljavaju uslove konkursa, dodijele nagrade: 

1. mjesto: Srednja strukovna škola, Livno – nagrada laptop;

 2. mjesto: OŠ Ruđer Bošković, DonjaMahala kod Orašja – nagrada videokamera;

3. mjesto: Osnovna škola Centra za djecu sa posebnim potrebamaDon Rosales, Mostar i Privatna internacionalna gimnazija Mostar – nagrada fotoaparati.

 Zahvaljujemo svima koji su učestvovali u konkursu, a nagrađenima čestitamo!

Projektom se nastojalo motivisati učenike osnovnih i srednjih škola koji pokazuju interes za tehniku, zaštitu prirode i okoliša te racionalno upravljanje vodnim resursima, da svojim inovacijama podignu svijest o važnosti zaštite i očuvanja prirodnih resursa.

Fond za zaštitu okoliša je u 2011. godini po prvi put raspisao javni poziv s ciljem finansiranja projekata nevladinih udruženja, visokoškolskih institucija sa svrhom poticanja obrazovnih i istraživačkih aktivnosti ali i podrške provedbi jačanja javne svijesti u području zaštite okoliša na teritoriji BiH. Između ostalih, prednost u odobravanju finansijskih sredstava imali su projekti koji kao korisnike imaju djecu i omladinu. Fond je prepoznao kvalitetu projekta koji je ponudila Agencija McCann Erickson te joj dodijelio sredstva koja su omogućila provođenje ove kampanje.

Projekt sačinjen od 3 podprojekta:

  • Prezentaciju tema iz oblasti zaštite voda kroz izradu kreativnog koncepta “Voda vrijedi da se štedi” te produkciju promotivnih elemenata kampanje;
  • Kreiranje, priprema i realizacija nagradnog konkursa za osnovne i srednje škole “Izrada makete modela kruženja vode u prirodi”;
  •  Eksperimentalni projekat zamjene starih česmi sa potisnim štednim slavinama pod sloganom “Čuvajmo vodu”, s ciljem pokazati ostvarene uštede u zadanom periodu od 30 dana u odnosu na obične česme

se u potpunosti uklopio u ciljeve javnog poziva Fonda, i to u području zaštite, očuvanja i poboljšanja kvaliteta voda jer je:

  • šira javnost informisana i edukovana o važnosti zaštite voda, načinu doprinosa pojedinaca, kompanija, društvene zajednice te aktivan odnos u svim daljim aktivnostima zaštite okoliša, te su
  • učenici samostalnom izradom maketa koje prikazuju kruženje vode u prirodi, proces uništavanja okoliša i sve druge negativne utjecaje, pokazali da je ova tema interesantna mlađoj populaciji i da su mladi spremni uključiti se u slične projekte očuvanja okoliša.